söndag 5 januari 2014

"50-50"


En av vårens trender är den monomkroma... I butikernas vårsortiment syns plagg som bekräftar det. Något jag tyckte var häftigt var de tvåfärgade, "fifty-fifty", strumpbyxorna från Lindex. De påminner mig om de som fanns i Chanels kollektion 2008. Enligt vad jag har för mig, så skrev Sofi Fahrman i någon av Elsa-böckerna att Elsa hade just ett par sådana strumpbyxor från Lindex. När jag läste böckerna hade jag aldrig sett ett par sådana på Lindex, men nu finns det ju tydligen! Hur som helst, inspirerad av strumpbyxorna lade jag märke till ett par liknande pumps på Zara, som var hälften vita, hälften svarta. Tyvärr lyckades jag ej finna dem på deras hemsida, men jag hittade ett par från H&M som påminde om Zaras. Med de två inspirationskällorna bestämde jag mig sedan för att göra ett kollage, et voilà !

Strumpbyxor, Lindex, 99 kr
Linne, H&M, 299 kr
Bomberjacka, Lindex, 199 kr
Pumps, H&M, 299 kr

 
Strumpbyxorna från Chanel AW08/09 som påminner om Lindex version 2013/2014.
Bild lånad härifrån!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar