måndag 6 maj 2013

Jag har infört "Kategorier" nu!

Nu kan du även leta i min blogg i kategorierna som jag precis ändrat och lagt till. Innan använde jag de s.k. "etiketterna" som "hashtaggar" och "taggade" massor av konstiga grejor jag skrev om. Nu har jag dock tagit mig igenom vartenda inlägg för att redigera dessa för att göra bloggens navigation enklare!
 
Till det negativa... Den här bloggen vill aldrig som jag vill och ändrar typsnitt, storlek och justering helt lattjolajban i mina inlägg efter att jag har publicerat dem, vilket är...frustrerande (läs med versaler). Min fina blogg kunde helt enkelt inte hålla sig själv i örat den här gången heller, så efter att alla kategorier var fixade bytte den helt enkelt så att några kategorier börjar med liten bokstav och några med stor... Alltså ser det väldigt oprofessionellt nu. Med betoning på väldigt. Väldigt... Usch, jag skäms, men vad ska man göra? Jag ska försöka fixa det, du får hålla ut tills dess, haha!
 
De olika kategorierna är än så länge:
 
2012 – Innehåller lite om vad som hände 2012. Mina inköp, tankar, osv…
 
2013 – Samma sak här som ovan, fast nytt år. Här finner du även mina modeinlägg som rör år 2013.
 
Bloggnytt – Förändringar och nya saker som hänt på min blogg som någon kanske vill veta?
 
Göteborg – Ja, namnet säger väl allt. Den här kategorin tillägnar jag Göteborg! Även om det inte finns något fullt seriöst inlägg här, så kan jag lova att det kommer!
 
Jag vill ha – Det här är också ganska förutsägbart. Saker jag vill ha, funderar på att köpa eller helt enkelt skulle köpa, men det var slutsålt…

Min garderob – I ”Min garderob” samsas (än så länge) kläder med smink, smycken och dylikt. Kan även översättas ”det här har jag i min ägo”, you name it!
 
Mobilbloggat – Inlägg från min mobil. Kanske mest en ursäkt för varför allt i sådana inlägg får så dålig kvalitét?
 
Moderapporter – Precis som det låter. Jag rapporterar vad som är fashion!
 
Modetips – Lite likt kategorin ovan, fast i en ”enklare” variant. Även saker jag köpt och tipsar om!

Musiktips – Inlägg där jag har tipsat om någon fin truddelutt. Haha… 
Naglar – Ja, vad kan kategorin handla om, om inte naglar? Bilder, inspiration, nya nagellack, lite sådant…
 
Parfym – Namnet säger allt… Inlägg om parfym där jag beskriver doften, var jag köpt den, annan onödig fakta, blablabla… ;)
 
(Paris – Finns inte än, men här kommer inlägg där jag lägger upp bilder från världens bästa stad, skriver om den, osv...)

Quotes – Citat, berömda ord, kloka ord, ja allt möjligt sådant…
 
Random – Här hamnar alla random och konstiga inlägg…
 
Robin Stjernberg – Självklart handlar denna kategorin om Sveriges älskling Robin Stjernberg, han förtjänar en egen kategori!
 
Skor – Ja, här ser du skor som hamnat rätt, och inte av misstag bara hamnat i ”Min garderob”…
 
Skönhet – Skönhetstips och allt annat som rör skönhet…
 
Tankar – Mina tankar, dina tankar, någon annans tankar…?
 
Tips – Här finns tips till allt som inte har en egen kategori!
 
Övrigt – Och här finner du udda saker som inte blev tilldelade en specifik kategori!
 
 
Det var alla, kommer att komma fler! Hoppas att min blogg blir enklare att läsa!
 
Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar